مقالات

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران

راه اندازی رستوران شامل مراحل مختلفی است که یکی از مهم ترین آن ها تهیه و خرید تجهیزات آشپزخانه ی آن می باشد. تجهیزات و دستگاه هایی که شما برای فعالیت در چنین کسب و کاری خریداری می کنید، باید دارای ویژگی های مختلفی باشند که گروه مشاوران برتر قصد دارد در این مقاله به آن ها اشاره کرده و پارامتر های مهمی که در هنگام خرید این وسایل لازم است رعایت شوند را به صورت مختصر توضیح خواهیم دهد.
اگر شما بخواهید برای آشپزخانه ی منزلتان دستگاه های مورد نیاز را خریداری کنید، معمولا نیاز به خرید یک یخچال با ظرفیتی مناسب، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، ظروف غذا و …خواهید داشت؛ بنابراین همان طور که می بینید لوازم خانگی محدودی را باید تهیه بفرمایید ولی برای آشپزخانه ی یک رستوران نیاز به خریداری تجهیزات مختلف و متعدد و حرفه ای تر دارید که این وسایل باید کاربرد صنعتی داشته باشند؛ یعنی دقیقا برای چنین کسب و کاری طراحی و ساخته شده باشند؛ بنابراین در زمان خرید باید محصولاتی را تهیه بفرمایید که دارای ویژگی های متناسب با کاربری صنعتی بوده و همچنین مقاومت و دوام بالایی داشته باشند. در ادامه به تعدادی از ویژگی های لازم برایتجهیزات آشپزخانه صنعتی که آگاهی از آن ها در هنگام خرید این وسایل ضروری است، اشاره خواهیم کرد.
خرید اجاق گاز و فر رستوران
شما با توجه به میزان استفاده و کاربردی که مد نظرتان است، باید مناسب ترین گاز و فر را برای کسب و کار خود خریداری بفرمایید؛ پس یکی از مهارت های مدیر و صاحب چنین کسب و کاری این است که بر اساس میزان نیاز و میزان و نوع فعالیت بتواند متناسب ترین تجهیزات را انتخاب نماید و برای خریداری آن ها تا حد امکان به بهترین شکل از سرمایه ی خود استفاده کند. از ویژگی هایی که انواع اجاق گاز و فر رستوران باید از آن بهره مند باشند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
-ظرفیت بالایی داشته باشد؛ یعنی بتواند همزمان چند نوع غذای مختلف را طبخ کرده و این قابلیت به شما کمک زیادی خواهد کرد تا زمان خود را به راحتی مدیریت نمایید.
-دوام و کیفیت مناسب : پیشنهاد می شود که در زمان خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی بهترین و مناسب ترین محصولات را خریداری نمایید؛ زیرا تهیه ی وسایل با کیفیت هر چند دارای هزینه ی بالایی باشند، در واقع نوعی سرمایه گذاری خواهد بود. خریدن چنین محصولاتی باعث می شوند که نیازی به خریداری مجدد تجهیزات و یا پرداخت هزینه های گزاف تعمیرات آن ها نداشته باشید و در ضمن موجبات صرفه جویی در مخارج راه اندازی رستوران را به همراه خواهد داشت.
-برخورداری از تنظیمات و آپشن های کافی : اکثر اجاق گاز ها و فر های مدرن دارای ویژگی ها و آپشن های مختلفی هستند که از طریق پنلی که روی دستگاه قرار دارد، قابل دسترسی و استفاده می باشند. در هنگام خرید دستگاه های لازم برای آشپزخانه رستوران باید دقت کنید که دستگاه مورد نظر را برای چه استفاده و کاربردی احتیاج دارید و سپس برای خرید یک مدل مناسب اقدام نمایید.
خرید یخچال و فریزر آشپزخانه صنعتی رستوران
-توان سرد سازی زیاد: همان طور که می دانید رستوران ها معمولا مراجعه کنندگان و مشتریان زیادی دارند و نیازمند این هستند که برخی مواد غذایی مانند گوشت و یا سبزیجات را در داخل یخچال و فریزر به شیوه های مختلفی نگه داری کنند؛ بنابراین در زمان خرید این تجهیزات باید دقت کنید که دستگاه مورد نظر توانایی کافی برای تولید سرما و تازه نگهداشتن مواد غذایی را داشته باشد.
-مصرف برق پایین : مدیران موفق همواره به دنبال راهکار هایی هستند که از طریق آن ها هزینه های جانبی را کاهش داده و میزان سود کسب و کارشان را افزایش بدهند. در یک رستوران تجهیزات آشپزخانه صنعتی و وسایل مختلفی وجود دارد که اکثر آن ها با برق کار می کنند؛ پس در زمان خرید این دستگاه ها باید بررسی کنید که مصرف برق آن ها بهینه و استاندارد باشد. این کار به میزان قابل توجهی باعث صرفه جویی در هزینه های جانبی خواهد شد.